En zó schrijf je een managementboek
Het schrijven van een managementboek is de ideale manier om je expertise te delen met de rest van de wereld. Veel werk? Absoluut. Maar als je de volgende drie struikelblokken overwint kun jij het ook, zegt zakenboek-expert Geerhard Bolte.
1. Originele invalshoek
Elk succesvol boek begint met een goed idee. Hiervoor heb je naast een onderwerp, bovenal een scherpe en originele invalshoek nodig. Vergelijk het maar met een nieuwsverslag van een brand. De brand is niet meer dan een onderwerp. Maar neem je als invalshoek een interview met een klein meisje dat huilend vertelt dat ze haar hondje tijdens de brand is verloren, dan heb je een originele invalshoek te pakken.
Met een managementboek is het niet anders. Een boek over leidinggeven is niets nieuws, maar een boek dat beschrijft hoe je tegenspraak organiseert is origineel. De nieuwsgierigheid van je lezer wordt gewekt. Want hoe doe je dat? En wat levert dat op? Dankzij een aantrekkelijke invalshoek valt jouw boek op tussen al die duizenden andere managementboeken.
Bron: Sprout