Hoe maak je van jouw klant een ambassadeur?
Wie er in slaagt zijn klant tot ambassadeur te maken, zit gebeiteld. Die fans zijn niet alleen trouw, ze vertellen ook graag verder hoe goed ze het bij jou hebben en sporen anderen aan klant bij jou te worden. Zo maak je een goede klant tot ambassadeur.
Het draait allemaal om klantenkennis en supergoede service. Breng in kaart wie je doelgroep is, wat die wil en verwacht, wat die koopt en waar. Als je dat weet, bied jouw klant dan alles wat je in huis hebt. Zes tips:
1. Verder helpen
Zorg ervoor dat je de klant, elke keer dat je contact met hem hebt, verder helpt. Maak zijn verwachtingen waar of liever: overtref ze. Heb je een restpartij, verdeel die dan onder trouwe klanten in plaats van hem met korting aan iedereen aan te bieden (om het grootste deel daarna alsnog weg te gooien).
Maak duidelijk hoe blij je bent dat de potentiële klant zich op jouw website bevindt, aan jouw receptie staat of jou aan de telefoon heeft. Zorg er dan wel voor dat hij niet zes minuten naar liftmuziek hoeft te luisteren terwijl hij in de wacht staat. Neem naam en nummer op en biedt aan om terug te bellen.
Bron: Sprout