Deze ondernemer gebruikte Twitter om haar factuur betaald te krijgen

Een wanbetaler aan de schandpaal nagelen. Weinig ondernemers die het durven. Mascha Mooy deed het wel en… kreeg zo een week later toch het geld op haar rekening gestort.
Problemen met onbetaalde facturen heeft ze nauwelijks. Ja, er was die ene keer waarop de betaaltermijn werd overschreden, maar dat kon worden opgelost met één telefoontje. De factuur bleek terecht te zijn gekomen in de spambox. Tien minuten later al stond het geld op haar rekening.
Zelden problemen dus, totdat een grote opdrachtgever begin van dit jaar niet thuis geeft. “We belden en bleven mailtjes sturen. Zonder resultaat. Als een soort van laatste reddingsboei heb ik er toen maar een tweet uitgedaan.” Maar daarover zometeen meer.
Preventieve hulp
Mooy is eigenaar van Bye Bye Burnout, een bedrijf dat ze vijf jaar geleden is gestart. “Een aantal jaren daarvoor had ik zelf een burn-out, toen het fenomeen an sich nog veel minder bekend was dan nu. Waar het mij destijds aan ontbrak was de juiste hulp.
Toen ik er weer bovenop was gekrabbeld, besloot ik me te laten omscholen en zelf een platform te starten. Inmiddels werken we met twintig consultants, daar komen er dit jaar naar verwachting nog zo’n tien bij.”
Haar opdrachtgevers zijn MKB-bedrijven en corporates die hun ziekteverzuim willen terugbrengen. Mooy biedt preventieve en curatieve hulp en begeleiding aan mensen die er weer bovenop willen komen of een burn-out willen voorkomen.
Bron: Sprout