BERG, Gerrie van den (COMMUNICATIE)
Website: www.gerrievandenberg.nl
Sites:
NIMBY en NIVEA
Not In My Back Yard & Niet In Mijn Voor- En Achtertuin
Een gemeente geeft toestemming een opvang voor dak- en thuislozen te starten, of een (spoor)weg moet worden verbreed/verplaatst. Zelfs de kap van een rij bomen of de aanpassing van de milieuvergunning voor een fabriek of bedrijf kan reacties opwekken
Als omwonenden (natuurlijk in de media) protesteren kan dat uw bedrijf/organisatie reputatieschade opleveren en de afdeling communicatie tijdelijk extra belasten.
Met een statisch (crisis)communicatieplan ben je er niet, want iedere situatie is anders en de actualiteit haalt een planning al snel in.
Hoe gaat een bestuurder of directie hier mee om> Kunnen de medewerkers contactpersoon zijn als de vlam in de pan is geslagen, of doe je dat zelf? Welke communicatiestrategie zet je daar bij in en hoe bedaar je de gemoederen?
Gerrie vertelt over haar betrokkenheid bij best practices en de afwegingen die bij deze situaties werden gemaakt.
-----------------------------------------------
Gerrie van den Berg studeerde journalistiek en specialiseerde zich als zelfstandig communicatieprofessional in het tijdelijk ondersteunen van communicatieteams bij gemeenten en zorgorganisaties.
Hierbij adviseert zij directie en bestuur in het ontwikkelen van een strategie rond issues (crisiscommunicatie). Onder andere bij het starten van diverse dak- en thuislozenopvanglocaties speelde zij een adviserende rol in de communicatie tussen omwonenden, overheid, media en zorgverlener(s).
Deze organisaties deden een beroep op haar bij het beantwoorden van de plotseling toenemende aantallen mediavragen.
Wil je meer informatie of wil je Gerrie van den Berg boeken?
Neem HIER contact met haar op.