De zeven meest gemaakte webinarfouten
Een webinar is een effectieve manier om je klanten iets van waarde te geven, je content onder de aandacht te brengen, nieuwe leads te genereren en direct in contact te komen met je doelgroep. Maar je kunt de plank ook behoorlijk misslaan. Dit zijn de meest gemaakte fouten.
1. Haperende techniek
Je presentatie kan qua format en inhoud nog zo goed zijn, je webinar gaat de mist in als je niet over de juiste software en hardware beschikt om die te ondersteunen. Als je tegelijkertijd geluid en beeld wilt streamen en chats en polls gebruiken voor interactie met je doelgroep, dan heb je relevante technische ondersteuning en een stabiele internetverbinding absoluut nodig.
2. Je vergeet je publiek
Een webinar presenteren is iets anders dan een live presentatie houden. Je kijkt je publiek niet aan, maar ziet alleen een beeldscherm. Toch moet je inspelen op de reacties van je luisteraars die bijvoorbeeld via de chat binnenkomen. Veel meer nog dan bij een live presentatie moet je je toehoorders ook visueel prikkelen en een dialoog kunnen aangaan met je publiek. Een goede spreker is dus niet per definitie ook een goede online presentator.
Bron: Sprout