4 cruciale manieren van acquisitie

Van alle presentaties en trainingen die ik geef, gaat een groot deel over acquisitie. Bij nieuwe én bestaande klanten. Klanten met wie je al zaken doet vertroetel je op onderscheidende wijze, zodat ze graag zaken met je blijven doen.
Tegelijkertijd blijf je actief in het werven van nieuwe klanten. Want die blijf je nodig hebben. Sommigen gaan immers toch weg en anderen gun je met veel plezier aan je concurrenten. In mijn boek ‘Human2Human: de nieuwe klantrelatie’ introduceer ik DANS-en als cruciale acquisitiestrategie. DANS is in dit geval het acroniem voor de vier manieren van acquisitie die iedereen onder de knie hoort te hebben: Direct contact – Aanbevelingen – Netwerken – Spreken.
Ga je mee dansen?!
Slimme acquisitie gaat niet om het maken van zo veel mogelijk afspraken. Het gaat om het maken van zo veel mogelijk kwalitatieve afspraken. Daar heb je tenminste wat aan. In plaats van lukraak te schieten met hagel richt je zorgvuldig acties op jouw ideale klant. Helemaal Human2Human. Dat doe je bijvoorbeeld zo:
Bron: Salesgids