8 tips om jouw landingspagina nog veel beter te maken!

Als online marketeer ben je altijd op zoek naar optimalisaties om landingspagina’s beter te laten converteren. Denk aan een A/B-test, gloednieuw design of zelfs een compleet nieuwe strategie en/of campagne. Mooi, maar dat kost natuurlijk geld, tijd en geduld. Ik deel 8 checks met je voor direct resultaat met je landingspagina.
Een tijdje terug verscheen dit handige artikel met 10 tips voor een optimale landingspagina. Staat jouw landingspagina inmiddels klaar of heb je een pagina die al een tijdje draait en een optimalisatieslag kan gebruiken? Dan geef ik je in dit artikel 8 laatste checks waar je vandaag nog mee aan de slag kunt.
#1 Heb je inzicht in het gebruik van je landingspagina?
Heb je Google Analytics of een andere tool ingesteld? Zo nee, dan is dat voor jou stap 1. Zorg dat je op je landingspagina meer meet dan alleen het aantal bezoekers. Wat is het primaire doel van je pagina? Moeten bezoekers iets downloaden, invullen of iets kopen? Meet dit en stel er doelen voor in, zo houd je bij hoeveel procent van je verkeer converteert.
Bekijk ook de zeer nuttige 7 andere tips!
Bron: Sprout