Aansprakelijk gesteld als zzp’er? HELP!!!! (het 5 stappenplan wat te doen!)

Je bent ondernemer. Je levert goed werk. Maar op een dag ontvang je een brief met een juridisch toontje. Een cliënt is ontevreden met wat je geleverd hebt. Maar erger nog, hij stelt je aansprakelijk voor de geleden schade. Wat nu?
Een ander voorbeeld: je levert je diensten bij de klant op locatie. Daar bega je een fout. Of het nu om nalatigheid of domme pech gaat, feit is dat je schade veroorzaakt die de klant vergoed wil zien. Dat ben je met de klant eens. Hoe pak je dat aan?
Hoe je hiermee om moet gaan, hangt natuurlijk af van de klacht, de situatie, je bedrijf, en of je verzekerd bent voor de bewuste aansprakelijkheid. Maar dit zijn enkele tips over hoe het proces nadat je aansprakelijk bent gesteld verder verloopt.
1. Ben je aansprakelijk gesteld? Erken niets
Het bericht dat jij of je bedrijf aansprakelijk wordt gesteld voor schade, kan behoorlijk schokkend zijn. Het is daarom belangrijk om in de eerste periode kalm te blijven. Hoewel de bal na de aansprakelijkstelling bij jou ligt, is het af te raden om overhaast te reageren. Erken in geen geval je aansprakelijkheid. Onderzoek juist eerst de kwestie. Het doel daarvan is om na te gaan of je daadwerkelijk aansprakelijk bent voor de genoemde schade. Ga daarom na welke afspraken je met de betreffende partij hebt gemaakt.
Bron: ZZP Servicdesk
Er zijn nog 4 andere hele belangrijke tips!