Als je TOZO-aanvraag is afgewezen. Wat moet je dan doen? (Stappenplan van ZZP Servicedesk)

Het aantal aanvragen voor inkomensondersteuning op grond van de Tijdelijke Overbruggingsregeling Zelfstandigen (Tozo) werd begin juni thans geschat op 350.000. De aanvragen, die ingediend moeten worden bij de gemeente, zijn voor zowel ondersteuning in het levensonderhoud als voor een lening in bedrijfskapitaal. De eerste groep heeft hierbij verreweg de overhand.
Veel afwijzingen
Uit diverse bronnen merken wij dat een relatief groot deel van de aanvragen van zzp’ers wordt afgewezen
Teken bezwaar aan!
De Tozo-regeling valt onder werking van de Algemene wet bestuursrecht (Awb). Zzp’ers hebben daarom het recht om bezwaar te maken en eventueel in beroep te gaan tegen de afwijzing.
Om bezwaar aan te tekenen moet je binnen zes weken nadat het besluit is genomen, het bezwaar indienen bij de gemeente. In het bezwaar moet in ieder geval het volgende staan;
-
De datum, je volledige naam en adres;
-
Omschrijf het besluit waartegen je bezwaar maakt;
-
Geef de reden waarom je het niet eens bent met het besluit;
-
En de ondertekening van je bezwaar met je handtekening.
Stuur het bezwaar met een kopie van het besluit van afwijzing per aangetekende post naar de gemeente waarin je als persoon staat ingeschreven (woongemeente). Als de gemeente de mogelijkheid geeft om je bezwaar per mail te sturen, moet je dit ook nog doen per separate post.
DOWNLOAD HIER het invul hulpmodel bezwaarschrift >>>
Bron: ZZP Servicedesk