Beschouw een klantrelatie als een liefdesrelatie (leuke column!)

'Een klantrelatie, een liefdesrelatie, we zijn allemaal mensen. Een relatie is niets anders dan communicatie. Alles wat je aandacht geeft groeit. Blijven praten, blijven delen, blijven aankijken, blijven bewegen'. Het zijn adviezen van topondernemer Marco Aarnink over de opbouw van én het behoud van een goede klantrelatie, in zijn nieuwste column.
Een stralende zon, een heerlijk briesje. Het is lente. Door de zon komen we vaker buiten en bewegen we meer. We maken endorfine aan, een stofje dat het gevoel van geluk stimuleert.
De zon blijft schijnen. Het gevoel van geluk slaat door, er hangt liefde in de lucht.We voelen ons goed, laten ons zien, vallen op en flirten er op los. De flirt wordt een date en langzaam bloeit er iets moois op; een liefdesrelatie. Een liefdesrelatie kent fases, deze herkennen we allemaal maar evengoed. Maar herken jij deze fases ook in je klantrelatie?
Waar begint de 'flirt' met jouw klant? De plaats is allesbepalend. Beweeg je om die plaats te ontdekken! Ga naar een beurs, zoek oogcontact en stap erop af. Of zorg online voor de meest opvallende berichten op ieders timeline, die aantrekkelijke foto’s waar iedereen spontaan verliefd op wordt. Ga naar buiten, wees aantrekkelijk.
Bron: De Ondernemer
Lees verder en weet hoe je de klant verliefd op jou laat worden!