De visuele trends voor 2020

Merken en creatieven zijn steeds meer gefocust op het ontwikkelen van betrouwbare en oprechte content. Hiermee proberen zij te de stijgende verwachtingen en de behoefte aan transparantie van de huidige consument bij te houden. Deze voortdurende inhaalslag om de consument te begrijpen brengt ook de nodige uitdagingen met zich mee.
Zo blijkt uit onderzoek van Adobe dat 78 procent van de creatieven meer moeite heeft om relevant te blijven dan ooit tevoren.
Adobe vroeg meer dan 1000 marketeers, creatieven en IT-professionals over de hele wereld naar hun grootste uitdagingen op het gebied van content. De resultaten laten onder andere zien dat:
-
61 procent van de gebruikers van stockcontent moeite heeft om assets te vinden die niet tot discussie leiden.
-
Het bedenken van eerste ontwerpideeën (6,4 uur), het zoeken naar de juiste stockcontent (5,0 uur) en het opnieuw toepassen van bewerkingen of het retoucheren van beeldmateriaal (4,7 uur) de top drie taken zijn waar ontwerpers de meeste tijd aan besteden.
-
78 procent van de creatieven graag willen dat interactieve ontwerptechnieken in het stockaanbod worden opgenomen, daarbij gaf nog eens 47 procent aan dat zij van mening zijn dat de aandacht van de consument wordt getrokken door bewegend beeld. Daarbij vertrouwt 74 procent van de creatieven op leveranciers van stockcontent om hun werk te doen.
-
87 procent van de creatieven het ermee eens is dat stockinhoud op dit moment een grotere diversiteit aan creatieve projecten biedt dan vijf jaar geleden.
Bron: ManagersOnline (lees natuurlijk verder want dan weet jij ook hoe je het in 2020 gaat aanpakken!)