Deze bedrijven profiteerden van de Coronacrisis door meteen een nieuwe Businessmodel te ontwikkelen!

Als reactie op ongekende veranderingen gooien sommige organisaties het roer om. Businessmodellen gaan op de schop, nieuwe producten en diensten worden uit de grond gestampt of er worden andere manieren gevonden om business as usual een nieuwe invulling te geven.
Van alle potentiële businesslessen die uit de huidige gezondheidscrisis te trekken zijn is de grootste les het enorme belang van flexibiliteit. Voor sommige grotere bedrijven die traag anticipeerde op verandering was het een harde les. Andere bedrijven gingen op zoek naar nieuwe mogelijkheden en pakten kansen. Soms vanuit commercieel oogpunt en soms uit pure noodzaak. Of vanuit de intrinsieke motivatie om een bijdrage te kunnen leveren om deze gezondheidscrisis te lijf te gaan.
Negentig procent van de consumenten wereldwijd wil ook dat grote merken zich aansluiten bij hulpacties of overheidsinstanties om de pandemie te bestrijden, blijkt uit het rapport Brand Trust and the Coronavirus Pandemic van Edelman. Vooral in de begindagen van de uitbraak zagen we veel voorbeelden die de krantenkoppen haalden. Zo haalde bierbrouwer Bavaria overgebleven bier terug uit de horeca om er desinfecterende handgel van te maken en bouwde beddenfabrikant Koninklijke Auping twee productielijnen voor het maken van mondkapjes.
En er zijn veel meer mooie voorbeelden van grote en kleine bedrijven die hun lenigheid toonden. Zie deze vijf voorbeelden:
Bron: MT.nl