Drie strategische stappen om uw bedrijf nu te laten groeien

De noodzaak voor organisaties om te digitaliseren om veerkrachtiger en flexibeler te worden is duidelijk. "Bedrijven kunnen en mogen nooit meer zo onvoorbereid zijn," vindt
Jillian Moore, Global Practice Lead bij Avanade Advisory. Iedereen kan verwachten dat we regelmatig te maken zullen krijgen met disrupties, of dit nu maatschappelijk, industrieel of technologisch is.
Regelmatige verandering is een zekerheid dus u kunt er maar beter zo goed mogelijk op zijn voorbereid en toegerust zijn om hierin mee te kunnen.
De continue uitdaging voor organisaties is om gefocust te blijven op de belangrijkste doelen van het bedrijf, terwijl ze tegelijkertijd met nieuwe producten en diensten moeten komen om aan de veranderende behoeften van klanten en medewerkers te voldoen. Moore geeft aan dat er drie acties zijn die organisaties in ieder geval de komende tijd moeten ondernemen als ze willen groeien.
1. Beperk sterk uiteenlopende digitale initiatieven
"We hebben gezien dat organisaties door de COVID-19-pandemie hun initiatieven op het gebied van digitale transformatie drastisch versnelden. Om te herstellen en een toekomstbestendig digitaal bedrijf te worden, zullen de meeste bedrijven drie fases doorlopen: Reageren, Reset en Renew.
Helaas zijn veel organisaties in silo's blijven werken. Dit heeft geresulteerd in uiteenlopende en ongecoördineerde projecten voor digitale transformatie die uiteindelijk een verspilling van het budget bleken en het bedrijf nog verder verdeelden. Om te overleven, moeten organisaties snel inzicht krijgen in de verschillende investeringen die ze tot nu toe hebben gedaan en voor een meer gedisciplineerde en eenduidige benadering van digitale transformatie kiezen,'" stet Moore.
Inzichten van het Center for Information Systems Research van MIT Sloan (MIT CISR) laten zien dat toppresteerders zich niet onderscheiden door de hoeveelheid geld die ze in innovatie investeren. Wel lopen ze voorop doordat hun uitgaven evenwichtig zijn verdeeld tussen zowel het optimaliseren van de klantervaring als het maximaliseren van de operationele efficiëntie. Om de verschillende digitale initiatieven in de organisatie beter te coördineren, geeft het onderzoek van MIT CISR een aantal nuttige handvaten voor het in evenwicht brengen van investeringen om specifieke bedrijfsresultaten te bereiken.
"Even belangrijk is dat er moed nodig is om tussentijds projecten die niet wezenlijk bijdragen aan bedrijfsresultaten te stoppe,n," benadrukt Moore. "Deze actie moet prioriteit krijgen om verdere verspilling te voorkomen en de organisatie te ondersteunen bij de verschuiving van overleving naar groei. Het combineren van kortere projectfasen met frequentere 'go / no go' momenten en flexibele inkoopmechanismen is de sleutel tot effectief risicobeheer."
Bron: ManagersOnline
Lees verder want er zijn nog meer strategieën om jouw bedrijf te laten groeien >>>