Financiële groei is de hoogste prioriteit voor ondernemers in 2019

Ondernemers richten zich in 2019 op zakelijk gebied met name op financiële groei (56 procent). Dit blijkt uit onderzoek van Allianz in samenwerking met onderzoeksbureau Ipsos. Om financiële groei te realiseren, zijn deze ondernemers met name van plan om kosten te besparen (38 procent).
Ook uitbreiding (28 procent) en specialisatie (26 procent) van de producten die het bedrijf aanbiedt en samenwerking met externe partijen (21 procent) zijn veelgenoemde strategieën voor financiële groei.
Naast financiële groei gaan ondernemers zich in 2019 focussen op het meekomen met trends en ontwikkelingen (50 procent), uitbreiding van het product- en/of dienstenpakket (37 procent), en het investeren in medewerkers (22 procent). In totaal kiest 35 procent van de ondernemers om prioriteit te geven aan duurzaam ondernemen. Dit doen deze ondernemers met name door afval te scheiden (58 procent) en energie te besparen op de werkvloer (51 procent).
Bron: Brisk Magazine