Geef mensen een reden om positief over uw ideeën te denken!

Woorden hebben invloed op ons gedrag. Uiteraard kent u het verschil tussen een halfleeg- en halfvol glas. Halfleeg duidt op pessimisme en halfvol op optimisme. Op die manier kunt u uw eigen gedrag tot op zekere hoogte beïnvloeden met de interne dialoog in uw hoofd.
Minder bekend is dat u met woorden ook het gedrag van anderen kunt sturen. Wanneer u uw woorden zorgvuldig kiest kunt u er kleine wondertjes mee verrichten.
Alle verkopers en managers zouden het boek 'Invloed' van Robert Cialdini op hun nachtkastje moeten hebben liggen. Het staat boordevol interessante en vooral praktische overtuigingstips. Eén zo'n tip is: geef mensen een reden om iets te doen.
Bron: ManagementOnline
Lees verder en geef dán mensen een reden om positief over JOUW ideeën te gaan denken.
(OF: kijk HIER eens. Iets over strategisch beïnvloeden!)