Hoe creëer je een duidelijke merkidentiteit?

Mensen verlangen meer en meer naar bedrijven en organisaties die ergens voor staan. Merken die hun karakter durven te tonen. Zowel in de consumentenmarkt als de zakelijke markt. Eén keer een goede (online) campagne neerzetten, volstaat niet meer. Branding houdt dan ook meer in dan slechts het ontwerpen van een lekkere look & feel. In dit artikel licht ik zes stappen toe voor de ontwikkeling van een sterk merk.
De basis van marketing en communicatie
De merkidentiteit staat aan de basis van marketing en communicatie. Want een authentieke identiteit inspireert, geeft richting en biedt houvast. Zo zorgt deze voor:
- een duidelijke positie in de markt;
- meer aantrekkingskracht tot je bedrijf;
- een beter onderscheidend vermogen;
- meer kans op loyaliteit van klanten en relaties.
Naar de buitenwereld zorgen een sterke merkidentiteit en positionering voor een positieve associatie richting de doelgroepen. Maar ook intern zorgt het merk voor voorwaartse energie en helpt het de neuzen dezelfde kant op te krijgen.
Bron: Go2People
Lees beslist verder en laat je inspireren >>>