Hoe schrijft u offertes die scoren?

De meerderheid van de offertes gaat over het product of dienst dat men tracht te verkopen. En natuurlijk over het bedrijf van de aanbieder. Want de klant moet natuurlijk weten hoe goed u bent en waarom hij voor uw product of dienst moet kiezen.
Maar hoe zit het met de wensen van de klant? Die komen er niet zelden nogal stiefmoederlijk van af. Dat is een beetje dom.
Zullen wij onszelf eens verplaatsen in de positie van de klant? De klant is in contact gekomen met een verkoper omdat hij een probleem heeft en op zoek is naar een oplossing voor dat probleem. Dit roept talloze vragen op, zoals:
-
Lost de aanschaf van dit product of dienst mijn probleem op?
-
Is het een adequate oplossing?
-
Past dit binnen mijn budget?
-
Kan ik het bedrijf waarmee ik zaken doe vertrouwen?
Dit is slechts een greep uit de vele mogelijke vragen waar de klant mee zit. En wat doen veel verkopers? Verdiepen zij zich in de deze vragen? Zijn ze nieuwsgierig?
Bron: ManagersOnline