Logo ontwerp: wat u kunt leren van beroemde logo's

Een logo ontwerp maken is als een puzzel. Alle stukjes moeten in elkaar vallen en een mooi geheel vormen. Het is een kunst die waar zelfs mensen die al jaren werken als grafisch designer moeite mee hebben. Vind je maar geen passende stukjes? Misschien kunt u dan wat inspiratie halen uit deze beroemde logo's.
Apple:
minimalisme en merkprofiel Ja natuurlijk staat apple in deze blog als goed voorbeeld van een minimalistisch logo die toch duidelijk het merkprofiel verwerkt.
Woorden waarmee Appel graag in verband wordt gebracht zijn stijlvol, toegankelijk en slim. Ze hebben dan ook erg hun best gedaan om deze eigenschappen terug te laten komen in het logo. De effen kleur geeft een strakke, subtiele en stijlvolle indruk. Daarbij is ook het ronde strakke design van de appel stijlvol en simplistisch. Tot slot geeft de hap uit de appel het logo meer authenticiteit.
FedEx:
negatieve ruimten Het logo van FedEX maakt gebruik van de negatieve ruimten (witruimten) om een verborgen teken te verwerken in hun logo. In de witruimte van EX ziet u een pijl. Een mooi voorbeeld van slim design met een verborgen betekenis. Een pijl symboliseert snelheid en beweging. Iets wat goed bij FedEx, een bezorgbedrijf, past.