Meer webshop-omzet maken door eurotekens te verwijderen

De conversie (aankopen) in je webshop verhogen door simpelweg het euroteken voor de prijs weg te halen en alleen de cijfers te laten staan. Het klinkt gek, maar het resulteert toch echt in een hogere omzet. Bij Werk aan de Muur weten ze er alles van. De online webshop in wanddecoratie testte vijf weken lang het gedrag van haar klanten en inmiddels is er geen euroteken meer op de site te vinden.
,,Wij waren een tijdje geleden met ons bedrijf bij ZEO”, vertelt Jasper van der Meij van Werk aan de Muur. ,,Zij denken met je mee als het gaat om het beter zichtbaar en vindbaar maken van je website. Hier werd ons gevraagd of het ons wel eens was opgevallen dat bijvoorbeeld de Bijenkorf geen eurotekens op de website gebruikt, maar puur de cijfers die de waarde van het product weergeven. Ik had het nooit eerder opgemerkt en daarom ben ik er zelf eens ingedoken. Ik kwam een onderzoek tegen waarin het over Amerikaanse restaurants ging. Een partij zag een gemiddelde stijging van 26 dollar op de rekeningen bij het gebruik van een menukaart zonder dollartekens.”
In de test, die Van der Meij uitvoerde met VWO (Visual Website Optimizer), zijn er honderden conversies gemeten. Onder de helft die de webshop kreeg te zien zonder euroteke waren de uitersten in het conversieverschil -6,7 en + 38,6 procent, wat neerkomt op een verbetering van gemiddeld 14 procent.
Bron: De Ondernemer
Lees verder en begrijp hoe jij dus ook een conversieverhoging tot stand kunt krijgen >>>