Scoren met Google Maps

Aanwezigheid op Google Maps kan een cruciaal verschil op de omzet maken. Recensies op de online kaart beslissen of mensen naar jouw zaak navigeren of naar een concurrent met bijvoorbeeld een review-ster meer. In dit artikel bekijken we hoe je gevonden wordt, en vooral hoe je góed gevonden wordt.
Sinds jaar en dag bepalen zoekmachineresultaten of bedrijven goed scoren of niet. Met het verplaatsen van ons surfgedrag naar mobiele apparaten zoeken consumenten steeds vaker in Google Maps naar diensten en producten. Wie in de omgeving zoekt naar bijvoorbeeld een goed restaurant of leverancier van een specifiek product, ziet een aantal lokale bedrijven in de zoekresultaten van Google, met daarbij de bedrijfsnaam en contactgegevens, plus een weergave uit Google Maps. Wie daar niet bij staat, mist een enorme kans. Het is voor ondernemers essentieel dat ze goed op de kaart staan. Letterlijk!
Vermelding op Google Maps?
Het begint natuurlijk allemaal met een vermelding. Checken of je op Maps staat is heel eenvoudig: je zoomt in op het adres van je bedrijf en als je bedrijfsnaam niet onder je cursor of vinger verschijnt, dan is die voor anderen dus ook onzichtbaar. Zeker als je bedrijf nog maar kort bestaat, of als je net verhuisd bent, dan kan dit gebeuren.
Bron: De Ondernemer