Waarom moet je als zzp'er aan buitenreclame doen?

Waarom moet je als zzp'er aan buitenreclame doen?
Wie een eigen bedrijfje opstart en als zzp'er aan de slag gaat, moet zichzelf vanaf de start goed in de markt zetten. Het opbouwen van naamsbekendheid en een vaste klantenkring is erg belangrijk. Zeker in deze tijd, waarin de concurrentie in veel economische sectoren moordend is.
Zet je jouw eigen onderneming niet goed op de kaart, dan loop je het risico dat je snel kopje onder gaat.
Uit cijfers blijkt dat starters en aanzienlijk hoger risico op een faillissement lopen dan al langer bestaande bedrijven. Zorg daarom voor een slimme marketing, zoals jouw bedrijfsauto bestickeren, buitenreclame van Plaatprinten.nl regelen, visitekaartjes drukken en en goed vindbare en moderne website (laten) ontwerpen. Hieronder vind je de nodige tips om jezelf als beginnend ondernemer positief te presenteren, zodat jouw bedrijf kan groeien en bloeien!
Maak offline reclame bij jouw in de buurt
Het slimste is om jouw bedrijf goed te laten zien in de directe omgeving, zodat mensen in de regio de weg naar jouw zaak weten te vinden. Dit kun je op diverse manieren doen, zoals met buitenreclame van Plaatprinten.nl, folderen in de directe omgeving, de lokale media benaderen en/of gevelreclame op jouw bedrijfspand aanbrengen. Zorg voor een strakke en herkenbare huisstijl, die telkens terugkomt op alle reclame-uitingen. Zo maak je jezelf herkenbaar en bekend!
Lever goed werk af
Mond-tot-mondreclame is van cruciaal belang voor zzp'ers. Zorg daarom - zeker in het begin - dat je perfect werk levert. Zo krijg je tevreden klanten die positieve verhalen over je vertellen. En dat levert vaak via-via weer interessante opdrachten op. In het begin is het dus vooral investeren geblazen in een goede naam en een betrouwbare reputatie, door gewoon goed werk te leveren.
Communiceer helder en open over jouw werkzaamheden
Wees als zzp'er heel duidelijk in wat er wel en niet bij jouw dienstverlening hoort. Doe dit door gebruik te maken van een heldere en duidelijke website (zonder allerlei kleine lettertjes), heldere offertes en facturen en een duidelijke mondelinge communicatie als er een offertegesprek plaatsvindt. Als klanten ergens een hekel aan hebben, is het onduidelijkheid of onverwachte kosten achteraf.
Gebruik sociale media op een efficiënte manier
We leven in een tijd waarin het internet niet meer weg te denken is uit ons leven. Als moderne en eigentijdse zzp'er maak je natuurlijk optimaal gebruik van de digitale mogelijkheden die er tegenwoordig zijn. Bouw een goede website, eventueel met en webshop, en zorg ook dat je vindbaar en actief bent op sociale media als Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn of YouTube.
Wedden dat je resultaat gaat boeken?!