Waarom offline promotie verder van ouderwets is

We ontkomen er niet aan dat de wereld digitaliseert. Hierbij gaat het niet alleen om de online aanwezigheid van personen, maar ook van bedrijven. Offline promotie wordt daardoor steeds meer onderschat en verschuift meer naar de achtergrond.
Ook doordat online marketing sneller en gemakkelijker werkt, en vaak minder tijd en geld kost. Moet daarmee offline marketing maar afgeschreven worden als ouderwets en irrelevant? Zeker niet. Jasper de Wijs van Printdeal.be vertelt waarom niet.
Offline minder concurrentie
Nu alle bedrijven online adverteren is hier een felle concurrentiestrijd om de aandacht gaande, zo legt De Wijs uit. "Iedereen voelt de noodzaak om online zichtbaar te zijn. Maar daardoor moet er ook veel tijd en energie in gestoken worden bij klanten nog op te vallen tussen alle andere partijen. Denk hierbij aan zoekmachineoptimalisatie en online advertenties." Hij vervolgt met de opmerking dat het online lastig is geworden de aandacht van klanten te trekken of vast te houden. "Dit geldt minder voor offline promotie, dat daardoor vooral effectief is bij de eerste kennismaking met uw doelgroep. Een groot billboard langs de snelweg of een flyer in de brievenbus ontgaat niet veel mensen."
Bron: Brisk Magazine
Lees beslist verder (want, hoe ga jij jouw eigen promotie verder vormgeven?)