Wat leg je eigenlijk precies vast in je algemene voorwaarden?

Soorten algemene voorwaarden
Er zijn twee soorten algemene voorwaarden: inkoopvoorwaarden en algemene verkoop- en betalingsvoorwaarden
Inkoopvoorwaarden
Inkoopvoorwaarden gebruik je als zzp’er alleen wanneer je producten of diensten inkoopt. Je stelt hiermee vast waar de leverancier aan moet voldoen. Je kunt hierin onder andere afspreken dat de leverancier jou moet vrijwaren voor aansprakelijkheid van het product. Ook kun je vaststellen dat de leverancier verplicht is om een verzekering af te sluiten en een boete moet betalen bij te late levering.
Algemene verkoop- en betalingsvoorwaarden
Je wilt niet elke keer opnieuw moeten onderhandelen over betalings-, leverings- en garantiebepalingen. Het is daarom verstandig om algemene voorwaarden op te stellen. Zo maak je voor de start van een opdracht direct duidelijk wat je wederzijdse rechten en plichten zijn.
Bron: ZZP Servicedesk
Lees beslist verder, je vindt nog veel meer nuttige informatie!