We weten in Nederland niet meer wat 'gelukkig zijn' is

We zijn te vaak vergeten waarom en waarvoor wij werken, aldus Alain de Botton. De Britse filosoof en bestsellerauteur vindt dat bedrijven continu duidelijk moeten maken wat hun betekenis is. En die verhalen horen niet thuis in een middelmatige bedrijfsbrochure. ‘Je hoort de beste schrijvers in te huren om je verhaal goed te vertellen.’
Succesvol zijn betekent volgens filosoof en schrijver Alain de Botton niet veel geld verdienen of status en aanzien verkrijgen. Er zijn bedrijven of organisaties die betekenisvol zijn en niet alleen op winst zijn gericht. Ze verdienen weliswaar geld, maar zijn vooral geïnteresseerd in het maken van mooie producten. Hij geeft het voorbeeld van het Zwitserse bedrijf Pilatus, dat propellervliegtuigen maakt. ‘Ze hebben al honderd keer geweigerd het bedrijf te verkopen en hebben ook niet de ambitie een soort Google te worden. Het gaat ze steeds om de kwaliteit die ze leveren.’
Bron: MT
Lees beslist verder en bepaal wat voor jou de betekenis van geluk is >>>