Werken incentives wel?

“Doen we even een incentive-je!” Deze slogan, of kreet zo u wilt, wordt door veel commerciële managers, accountmanagers en de beginnende verkopers wel eens iets te vaak gebruikt om een doelstelling na te streven. En vaak worden er dan doelstellingen gedefinieerd die
-
niet of nooit bereikt kunnen worden via een incentive en
-
worden twee hoofdtypen incentives door elkaar gehaald.
SalesGids wil graag een aantal aspecten over het begrip en de mogelijkheden van het ‘incentive’ verduidelijken. Welke soorten incentives zijn er? Globaal kunnen we twee soorten onderscheiden. De incentive (interne incentive) die gericht is op de verkopers, een stimulans om de omzetdoelstellingen te realiseren en het incentive (externe incentive) gericht op klanten, een ‘tool’ die ingezet wordt om de relatie met klanten te onderhouden.
Interne incentives
Onze accountmanagers en verkopers zijn ook te stimuleren middels het incentive. Het zijn immers ook mensen die graag in aanmerking komen voor een extra beloning, een waardering voor getoonde inzet en prestaties. Een incentive dat op deze wijze wordt ingezet kent echter wel een paar randvoorwaarden engoede uitgangspunten. Van deze uitgangspunten en randvoorwaarden willen we de meest belangrijke noemen. Een incentive is iets extra’s, dat wil zeggen dat het .... (verder lezen dus)
Bron: Salesgids