Wil jij een winnaar worden in 2022? De klantervaring bepaalt of jou dat gaat lukken!

Mendix voorspelt voor 2022 een aantal trends op het gebied van customer experience die zakelijk succes zullen stimuleren. Naarmate de verwachtingen op het gebied van de klantervaring toenemen, zullen meer bedrijven low-code inzetten om wendbaarder te worden.
Bij het maken van de voorspellingen voor 2022 is rekening gehouden met de blijvende impact van de coronapandemie en de post-pandemische technologische trends die nu al vormgeven aan de manier waarop bedrijven werken en communiceren met klanten.
"Succesvolle bedrijven gebruiken low-code om hun digitale transformaties te versnellen en klanten te winnen," zegt Tim Srock, CEO van Mendix. "Om dat te bereiken, doen ze meer dan alleen applicaties bouwen met low-code. Ze ontwerpen interessante nieuwe klantervaringen en optimaliseren bedrijfsprocessen door automatisering. Ook benutten ze de kracht van data en API's om innovatie te stimuleren."
Dit is wat Mendix verwacht in 2022:
1. Customer experience is nu experience management
Klantervaring is geen eenmalige exercitie. Bedrijven moeten multi-ervaringen leveren via verschillende kanalen om op een slimme manier in te spelen op de voorkeuren en context van hun gebruikers. Organisaties moeten begrijpen dat deze ook voortdurend veranderen en een ontwikkelmethode creëren die voortdurend mee kan veranderen om aan de behoeften van hun gebruikers te blijven voldoen.
"Hoe meer touchpoints en apparaten je ondersteunt, hoe meer ontwikkelkits je nodig hebt om te profiteren van modelontwikkelplatformen, augmented reality-tools en IoT-sensoren," zegt Nick Ford, CMO van Mendix. "De modelgebaseerde ontwikkeling en out-of-the-box integraties die low-code biedt, helpen ontwikkelaars sneller applicaties te leveren en zo een betere klantervaring te bieden."
Bron: ManagersOnline