Zo maak je klanten echt knettergek!

In de moderne onderneming wikkelt men veel zaken telefonisch af. Goede telefoonetiquette is daarbij van doorslaggevend belang. Helaas schort daar soms wel het een en ander aan. Hoe drijven sommige organisaties hun klanten tot wanhoop?
1. Lange wachttijden
Binnendienstmedewerkers hebben het soms zwaar te verduren. Het is soms een helse klus om de bezetting af te stemmen op het aanbod van telefoontjes. Klanten moeten soms lang wachten voordat ze aan de beurt zijn. Het humeur van de klant gaat er tijdens het wachten en het luisteren naar irritante muziekjes en eindeloos herhaalde boodschappen niet op vooruit. Hoe vaak moeten mensen horen:
Als wachten een onvermijdelijk euvel is, zorg er dan in ieder geval voor dat klanten deze wachttijd zo aangenaam mogelijk doorbrengen. Muziek is een mogelijkheid, maar smaken verschillen. Niet iedereen vindt het prettig naar de gedwongen deuntjes te luisteren.
Zorg voor een goede variatie van muziekstijlen. Wissel muziek af met gesproken boodschappen. Wellicht kun je voor de verandering handige tips over het gebruik van je product geven. Het wachten wordt hierdoor aangenamer en misschien zelfs leerzaam voor de klant.
Er zijn nog 6 andere redenen waarom klanten knettergek worden!
Bron: SalesQuest